Dacă au apărut acești martori în bordul mașinii dumneavoastră, atunci aveți o problemă la filtrul de particule. Acesta are ca rol filtrarea gazelor provenite din arderea combustibilului. Filtrul este conceput să fie funcțional aproximativ 200000 km in conditii optime. Adica mers mulți km in afara orasului, unde poate sa-și faca regenerarea. Faptul ca multe autovehicule sunt conduse in orase, nu ii permite sa se regenereze in conditii normale.
Filtru se poate infunda sau bloca cu cenusa din mai multe cauze. Una din ele este o problema la motor, adica o eroare in calculator sau un defect mecanic. Calculatorul este programat sa nu faca regenerari atata timp cat vede ca parametri de la senzori nu corespund. Mai intai trebuie rezolvate toate probleme la motor iar dupa se poate regenera filtrul.
Alta cauza este ca filtrul nu mai reuseste sa elimine cenusa din el, astfel ca trebuie curatat cu o solutie speciala. Aceasta dizolva cenusa si depunerile din filtru, care ulterior este clatit cu apa sub presiune. Curatarea filtrului nu garanteaza tot timpul ca este si solutia corecta.
Filtrul poate avea fagurele afectat, adica ceramica incepe sa se crape sau chiar sa se rupa bucati din aceasta. Cand filtrul ajunge intr-o stare avansata de degradare, trebuie inlocuit. Regenerarea fortata la un filtru degradat poate rezulta in aprindearea aceastui implicit in arderea masinii. Acesta are ca temeperatura de lucru undeva intre 500 si 700 grade celsius.
De asemenea fagurele este acoperit cu metale pretioase, care declaseaza procesul de curatare a gazelor. Paladium, rhodium si altele au ca scop declansarea reactiilor chimice. Aceste metale se desprind de pe fagure in timp, in urma regenerarilor. Fac care dupa la ineficienta filtrului. Acesta o sa fie nevoit sa faca regenerari mai dese, ceea ce poate duce la motorina prea multa, care ajunge in baia de ulei. Dilutia uleiului cu motorina prezinta alte riscuri pentru motor.